piątek, 13 lutego 2015

Masz problem z kolanem podczas biegania? Z ortezą marki Reh4mat zapomnisz o bólu

Test, recenzja Ortezy ortopedycznej AS-SK-A marki REH4MAT

Kilka słów wstępu...

Orteza stawu kolanowego AS-SK-A należy do grupy ACTiV SPORT, wyposażona w elastyczne szyny boczne. Wykonana z innowacyjnego surowca ACTiV PREN, charakteryzuję się miękkością i wysoką elastycznością, co zdecydowanie ułatwia przyleganie wyrobu do kończyny i gwarantuje właściwą kompresję stawu kolanowego. Jest to strukturalny surowiec składający się z perforowanej pianki neoprenowej i poliamidowych dzianin okładowych. Dzięki perforacji, zabezpieczony staw jest dodatkowo wentylowany a także utrzymywana jest odpowiednia jego ciepłota. Bardzo ważnym atutem tego surowca jest to, że nie jest to wyrób dziany, nie posiada grubych włókien, przez co sploty dzianiny nie odciskają się na skórze pacjenta i nie powodują ran w miejscach dużej kompresji. ACTiV PREN posiada wewnątrz luźną membranę wykonaną z mikrofibry, która odbiera pot z ciała pacjenta, wyprowadza go do przestrzeni pomiędzy nią a surowcem zasadniczym, skąd porami w neoprenie pot odparowuje. Taka konstrukcja surowca gwarantuje, że tylko minimalna ilość potu znajduje się przy skórze pacjenta, co pozwala na użytkowanie ortez marki REH4MAT w warunkach ekstremalnych - np. podczas biegania.
Jeśli chodzi o właściwości producent na ulotce pisze: Stabilizuje staw kolanowy, odciąża przyczepy mięśni. Poprzez utrzymywanie stabilnej temperatury i elastyczny ucisk ma działanie przeciwbólowe, zmniejszające obrzęki; ułatwia wchłanianie wysięków i krwiaków po przebytych urazach zawodowo i sportowo - umożliwia szybszy powrót do pracy zawodowej jak i treningów.
Warto w tym miejscu powiedzieć jeszcze kilka słów o zastosowaniu produktu, mianowicie z powodzeniem można go stosować:
- po przebytych urazach nie wymagającym unieruchomienia stawu kolanowego (skręceniach z uszkodzeniem więzadeł pobocznych, w naderwaniach przyczepów mięśniowych).
- W przewlekłych niestabilnościach stawu kolanowego (bocznych lub przyśrodkowych).
- W zespołach bólowych stawu kolanowego po przebytych urazach i w przebiegu zmian zwyrodnieniowych.
- Po leczeniu operacyjnym stawu kolanowego z przyczyn urazowych i chorobowych.
- Profilaktycznie w sporcie- spełnia funkcję ochronną 

A jak to wszystko wygląda w praktyce...


Na początku muszę podziękować marce REH4MAT za możliwość przetestowania ortezy sportowej, powiem szczerze, że bardzo na tym mi zależało, dlatego, że problem bolącego kolana też mnie dotyczy. Może to i lepiej bo recenzja będzie bardziej obiektywna, i wiem na co zwracać uwagę w tym temacie. Osoby które śledzą mojego bloga wiedzą, że w wakacje 2014 miałem uraz kolana, który teraz zwłaszcza przy dłuższych wybieganiach daje o sobie znać ;/ Ale cóż taki żywot biegacza ;p Dlatego z pomocą przychodzą nam różnego rodzaju ortezy, opaski kompresyjne itp.
Co mogę powiedzieć o produkcie  ORTEZA ORTOPEDYCZNA AS-SK-A to to, że już po wyjęciu z pudełka bardzo mnie zadowoliło rzetelność wykonania i na pierwszy rzut oka widać, że jest to produkt z górnej półki, solidny a zarazem miły w dotyku i przyjemny w użytkowaniu, o obtarciach, odciśnięciach itp nie ma mowy. Warunkiem oczywiście jest dobre dopasowanie ortezy bo jak to źle zrobimy to nie mamy co obwiniać producenta tylko siebie samych. Ok wszystko ładnie pięknie ale jak to wygląda w praktyce?! Powiem tak po pierwszych kilometrach i po pierwszym treningu myślałem, że to spale zakopie itp he he Mianowicie nie byłem przyzwyczajony do biegania w ortezie, jednak nie chciałem się poddać i dać za wygraną. Kolejny trening jaki mi wypadał to spokojne wybieganie 18 km więc po raz kolejny postanowiłem przetestować opaskę i co? Pierwszy kilometr uczucie, że coś mi ciąży i jest nie tak, mówię trudno biegnę dalej zobaczymy, i wiecie co z każdym kilometrem było coraz lepiej, po prostu musiałem się do niej przyzwyczaić oswoić swoje ciało i udało się po przebiegnięciu 18 km czułem się jak nowy kolano nawet nie dało żadnego sygnału, że coś się dzieje. Moje podejście zmieniało się z każdym treningiem, ale chciałem przetestować ją jeszcze bardziej ;p Osoby które robią siłę biegową- podbiegi itp wiedzą, że nasze nogi czasami "latają" w różnych kierunkach, pomyślałem sobie, że to będzie dobry test dla stabilności ortezy i zobaczenia czy będzie dalej na swoim miejscu, czy zgubię ją podczas jakiegoś wymachu nogą, co się okazało, orteza nawet nie drgnęła była dokładnie w tym miejscu na które ją założyłem. Czyli test zdany. Dzisiaj zrobiłem sobie troszkę mocniejszy trening 10 km w tempie 4:20/km orteza świetnie sprawdza się nawet podczas szybszego machania nogami :) Ważne jest żeby się oswoić na początku z ortezą.
Co mi się też podoba i trzeba to podkreślić, to fakt że opaska dzięki niewielkim dziurką super się sprawdza w momencie kiedy się pocimy. Orteza bardzo dobrze odprowadza wilgoć i daje uczucie świeżości i komfortu, co przydaje się zwłaszcza podczas dłuższych biegów.
Podsumowując: produkt jest solidnie wykonany, sprawdza się podczas treningów i osobiście jestem z niego zadowolony, z czystym sumieniem mogę go polecić innym osobą, i wiem, że będą też z niego zadowoleni. Zapraszam na stronę firmową, znajdziecie tam tą i wiele innych ortez, każdy znajdzie coś dla siebie :)
http://www.reh4mat.com/

2 komentarze:

  1. Ciekawy pomysł, tymbardziej, że od jakiegoś czasu miewam ból kolana po bieganiu...

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie można stawu przeciążać, jak się ból pojawia to najlepiej przejść się do ortopedy

    OdpowiedzUsuń