poniedziałek, 14 marca 2016

IV Bieg oraz Marsz Nordic Walking z okazji Dnia Kobiet w Malborku

Bieg na rozpoczęcie sezonu ?! Historia lubi się powtarzać ?!

 

Tak się składa, że w tamtym roku też biegłem w Malborku na biegu z okazji Dnia Kobiet. Był to mój pierwszy start na rozpoczęcie sezonu 2015.
Bardzo miło wspominałem ten bieg, dlatego w tym roku również postanowiłem pobiec, świetnie się składało bo akurat trasa nie została zmieniona, więc super sprawa do sprawdzenia się po roku. Poza tym to pierwszy start w tym roku (nie liczę tu biegów przełajowych w Sztumie i Gardeji). Dodatkowo była to też świetna okazja aby w końcu przetestować moje nowe startówki które kupiłem już jakiś czas temu ;p (Nike zoom streak 5), jednak kolega który mi je polecił nie kłamał są mega szybkie ;p 


Porównanie biegów w III i IV edycji...     

Tak było rok temu (2015r.)


Może nie będę podawał tu czasu i dystansu bo nie było równo 5km nie było też podziału na czas brutto i netto ;/ Chciałbym się skupić na średnim tempie bo na tym bazowałem ;)
W tamtym roku po ciężko przepracowanej zimie pobiegłem wręcz znakomicie był to mój pierwszy bieg w którym średnie tempo było poniżej 4min/km :) był to dla mnie ogromny sukces, byłem bardzo szczęśliwy :))
Wciągu tego roku dużo się zmieniło, zacząłem współpracę z profesjonalnym trenerem, treningi miałem rozpisywane w szablonie tygodniowym, przebyłem też kontuzję która praktycznie z biegania wykluczyła mnie na ponad miesiąc (dobrze, że była to końcówka sezonu dokładnie od września miałem pauzę praktycznie do grudnia). W grudniu rozpocząłem treningi, stopniowo rósł kilometraż, intensywność i ogrom pracy jaki w to wkładałem, miałem kilka razy chwilę zwątpienia po co ja to robię i tak mi to nic nie da itp. Jednak postanowiłem przetrwać, czy się opłaciło ?! Wydaje mi się, że tak :)
Dlatego do tego startu mimo, że nie był to bieg z atestem a trasa nie miała równych 5km mimo, że nie było podziału na czas brutto i netto podszedłem jakby to były mistrzostwa świata w których gram pierwszo planową rolę ;p Może komuś wyda się to śmieszne ale naprawdę podszedłem do tego bardzo profesjonalnie :) Dieta, sen zero piwka ;) he he niczym zawodowiec, ale warto było.
Na trasie dawałem z siebie wszystko co widać na załączonych zdjęciach które zostały zapożyczone ze strony Fotobiegacz.pl (zdjęcia nie są moją własnością dlatego nie przypisuję ich sobie i odsyłam do strony właściciela.

Trasa, kwestie organizacyjne itp ...

 

Celowo nie piszę jeszcze o wyniku jaki udało mi się uzyskać, potrzyma jeszcze chwilkę w niepewności ;p 
Co do trasy to muszę przyznać, że bardzo lubię biegać w Malborku zwłaszcza koło zamku jakoś nakręca mnie ten obiekt, poza tym trasa mimo paru podbiegów jest dość szybka, zwłaszcza przy starcie pozwala się fajnie rozpędzić ;p Gorzej, że później jest troszkę pod górkę ale nie będę przesadzał :) Zostanę jeszcze przy trasie bo chciałbym w tym miejscu podziękować żołnierzom którzy zabezpieczali całą trasę i miło było widzieć, że też mają wkład w organizację tak fajnej imprezy (nie było czegoś takiego, że stoją tam za karę itp itd nie wiem jak to opisać ;/ ale wiem że wiecie o co mi chodzi ;p) Dodatkowo uwielbiam ten bieg bo tak jak było rok temu tak i było w tym roku (pod tym względem jestem strasznie pedantyczny) ZABEZPIECZENIE MEDYCZNE na 5+ punkty widoczne i rozmieszczone na całej trasie, brawo na stosunkowo małej imprezie bardzo dobrze to wszystko było zorganizowane :)
Oczywiście tak jak zawsze staram się pokazać plusy i minusy, jedyny minus jaki mi się nasuwa to fakt, dystansu tzn trasa była dłuższa niż 5km a system który mierzył czas, spoko mierzył go dobrze ale podczas wyliczeń dzielił go na 5km w konsekwencji zaniżało to nasze tempo ;/ Ale w takich chwilach warto mieć zegarek który pokazał mi moje tempo średnie oraz na poszczególnych odcinkach :)
Wiem, że to nie problem, że ten bieg miał dawać satysfakcję i dobrą zabawę ale głównie uczczenie Dnia Kobiet i tak było, po prostu chciałem pokazać jakiś minus ;p Jednak to nie wpływa na fakt, że jeżeli w przyszłym roku zdrowie dopisze to i tak przyjadę :) Bo tak jak pisałem bardzo lubię imprezy w Malborku bo są bardzo dobrze zorganizowane :)
Szkoda jeszcze tylko (ale napiszę do organizatora ten pomysł), że skoro mamy w dodatkowych kwalifikacjach Wojsko Polskie, Policję oraz Straż Pożarną może warto zrobić by klasyfikację Służb Medycznych (Lekarze,Pielęgniarki, Ratownicy) ;p 

Podsumowanie IV edycji...

 

Nie ma ludzi pozbawionych talentów! Każdy z nas ma swoją osobistą strefę doskonałości i dziś już wiadomo, że tylko bazując na niej, można osiągnąć najwięcej. Nie trać więc czasu na podciąganie swoich niedoskonałości, a skup się na doskonaleniu tego, w czym jesteś najlepszy. Czy Ty znasz swoje mocne strony? Jeśli nie, to bądź uczciwy wobec samego siebie. Ujrzyj siebie takim, jakim naprawdę jesteś i skoncentruj swoja energię i siły w tych obszarach, w których masz największy potencjał. I to będzie najlepsza decyzja w Twoim życiu. - na podst. Brian Tracy Internationa

Dokładnie tak jest, że czasami za bardzo skupiamy się nad tym w czym jesteśmy niedoskonali, że w pewnym momencie przestajemy wierzyć w swoje możliwości i potencjał jaki w Nas drzemie ;/
Ciężki okres zimowy pod okiem trenera Pawła Pszczółkowskego, pozwolił mi uwierzyć w siebie, pokazał mi to w czym jestem dobry i starał się rozwijać te aspekty ;p Bardzo często się nie zgadzałem z tym co mówił oraz jaki trening rozpisywał lecz wtedy nic nie wychodziło, dlatego po kontuzji postanowiłem na zastanawiać się nad planem i go nie przerabiać tylko go wykonywać co mi to dało ?! Pokazał to najlepiej właśnie bieg w Malborku tak właśnie ten bieg który nie miał atestu itp ale po biegu czem się jakbym zdobył złoto na olimpiadzie ;p Jest dobrze i świetny prognostyk przed nowym sezonem ;) Wiele elementów składało się na ten sukces dlatego nie mogę pominąć tutaj kwestii suplementów  które otrzymałem od Energy Corner, żele i inne produkty naprawdę dają kopa, i wiem, że na biegi będę zawsze miał ze sobą produkty PowerBar (szerzej będę o nich pisał inny post) ;)
Zaraz ktoś sobie pomyśli, że wzięło mnie na sentymenty itp ale jak w końcu poszedł ten bieg?! Powiem tak Zajebi*cie, efekty sami oceńcie ;)
Tegoroczny bieg :)
 
 

 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz