środa, 2 marca 2016

Skechers Strada kolejna recenzja ?!

Ale to już było ... 

 

Tak to prawda pisałem już recenzję o tym konkretnym modelu butów marki SKECHERS. Co mnie jednak skłoniło do napisania kolejnej recenzji, tego samego modelu a nawet powiem inaczej tej samej pary butów?! Fakt, w który do tej pory nie mogę uwierzyć ile te buty wytrzymały bijąc nie jedną znaną i cenioną markę butów do biegania ;)
Zawsze wychodzę z założenia, że butów nie powinno się zmieniać tak jak "zalecają producenci" tzn chodzi mi o konkretny przebieg np, że buty trzeba wymieniać co sezon bądź co 600-700km, jest w tym jakaś kropla prawdy, bo różne rodzaje butów inaczej będą nam służyły. Zależy jaki to but startowy czy treningowy, czy rozmiar był dobrze dobrany rodzaj stopy itp, ale jeżeli wiemy, że wszystko pod tymi aspektami jest (było) odpowiednio dobrane, to ile można założyć kilometrów? Jaka jest bezpieczna granica i wytrzymałość stabilizacji i amortyzacji ?! Osobiście "zbiegałem" już ok 6 par butów i buty wymieniam wtedy kiedy po pierwsze czuję, że biega mi się w nich gorzej niż w chwil zakupu, mówiąc prościej jeżeli kupuję buty z dużą amortyzacją a po jakimś czasie po dłuższym treningu zaczynają boleć mnie stawy to pierwszy z sygnałów do rozglądania się za nową parą butów ;) Nie mówię już o oczywistych aspektach takich jak pęknięta podeszwa, dziury czy wytarte i poniszczone zapiętki (to dobija mnie najbardziej).


Jak wyglądał przebieg moich SKECHERS Strada ?!

 

Może warto powiedzieć, że ten model służył mi jako but treningowy na długie wybiegania ale przyznam się, że i tak zrobiłem w nim sporo szybkich treningów na bieżni stadionu, były ze mną podczas robienia szybkich krosów po lesie, nie wspominając o treningach podczas deszczu, śniegu i dużego błota. Owszem nie we wszystkich warunkach but sprawował się idealnie ale według mnie nie było źle i buty radziły nawet w najgorszych warunkach :) Założyłem sobie granicę, że chciałbym przebiec w nich 1000 kilometrów w różnych warunkach i co?! dziś wyskoczył mi komunikat (jak na zdjęciu), że przekroczyłem magiczną barierę 1tys km :) Podejrzewam, że jest ich ok 1100, bo zapisywać przebieg zacząłem po jakiś 2 tyg ;p mimo to buty wyglądają bardzo dobrze, zaczynają się pierwsze oznaki zużycia, dokładnie mówiąc zaczynam czuć "rozklepaną" amortyzację zwłaszcza na asfalcie, mówię zaczynam bo podejrzewam, że jeszcze spokojne ze 100km w nich bym przebiegał, jedna nie chce ryzykować i się przeliczyć co mogło by się odbić później jakąś kontuzją ;/
Może zademonstruję jak wyglądają buty po takim przebiegu, i uprzedzam, że może to zaskoczyć nie jednego zwolennika innej firmy który uważa, że jego buty są najlepsze itp.
Co mogę powiedzieć ? To, że to moja pierwsza para butów w której część buta która znajduje się za piętą wygląda jak nowa, nie ma śladu nawet najmniejszego przetarcia i to mi się bardzo podoba :) Poza tym podeszwa jest minimalnie wytarta na zewnętrznych stronach pięty i czubkach podeszwy, ale podkreślam jest to przy tym przebiegu minimalne wytarcie które podczas biegu jest niewyczuwalne. O jakich kolwiek pęknięciach czy odklejeniu podeszwy nie ma mowy, tak samo nie odklejają się napisy czy logo firmy.  Powiem szczerze jest to mój najlepszy i najwygodniejszy but treningowy jaki do tej pory jaki miałem i jeżeli w przyszłości ktoś będzie pytał się o poradę co do butów treningowych to spokojnie polecę ten model, sam może w przyszłości sięgnę po ten model po raz kolejny :) Tylko wtedy wezmę inny kolor (bo jest dostępnych kilka wariantów kolorystycznych) co by nie mówili, że biegam w jednych butach he he ale z drugiej strony jaka reklama przebieg 3000tys km a buty jak nówki ;p


I co dalej z marką SKECHERS ?! 

 

Mam tą komfortową sytuację, że będę mógł testować kolejną parę butów z Ich kolekcji tym razem będzie to but treningowo-startowy ale z przeważeniem treningowym hmm wręcz idealny na szybsze treningi dzięki niskiemu "dropowi" oraz niskiej wadze... (Recenzję podam pewnie za kilka miesięcy). Już po pierwszym treningu czuję, że but nie będzie tak wytrzymały jak poprzednik ale tak jak już napisałem to inny typ buta i inna specyfika więc spodziewam się przebiegu ok 600km to i tak dużo jak na but treningowo - startowy.
Ok nie ma co gdybać jutro zaczynam trenować w modelu SKECHERS GORUN RIDER 4 :) :) :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz