wtorek, 6 października 2015

Test recenzja obówia marki SKECHERS GORUN 4

Odpowiednie obuwie to połowa sukcesu...


Wydaje mi się, że jeżeli chce pisać recenzję jakich kolwiek butów, warto wrócić do postu którego pisałem chyba z 1,5 roku temu ;p Mianowicie co warto wiedzieć przed kupnem swoich pierwszych butów, jak właściwie je dobrać, po to żeby bieganie sprawiało nam przyjemność a nie było "męką".
Nie będę przepisywał (kopiował) swojego postu ale zachęcam do przeczytania artykułu, pozwoli Wam to w jakimś stopniu zbliżyć się do odpowiedniego rodzaju obuwia co w konsekfencji ustrzeże Was przed kontuzją która może być wynikiem źle dobranego obuwia.
http://kwidzynskibiegacz.blogspot.com/2014_07_01_archive.html

 

Kilka słów o firmie...


SKECHERS to globalna marka z bogatą ofertą butów dla mężczyzn, kobiet oraz dzieci. Marka proponuje modele do wyczynowego uprawiania sportów m.in. biegania czy fitnessu oraz casualowe modele na co dzień. Skechersy, poza ciekawym designem, wyróżniają się przede wszystkim zastosowaną technologią gwarantującą pełen komfort noszenia oraz trenowania. Opatentowana piankowa wkładka dostosowuje się do stopy, dopasowując się indywidualnie do użytkownika. Ambasadorami marki Skechers są międzynarodowe gwiazdy, m.in.: piosenkarka i aktorka Demi Lovato, zawodowy maratończyk Meb Keflezighi oraz ex-Beatles – Ringo Starr. Polskimi ambasadorami marki są Miss Polonia 2011, modelka i prezenterka telewizyjna Marcelina Zawadzka, oraz aktor filmowy i teatralny Mateusz Banasiuk.

Testowany model...

Dzięki uprzejmości firmy mogłem testować buty Skechers GORUN4 co mogę o nich powiedzieć ?! Pierwszy raz biegałem w takim typie buta, wrażenia? Mieszane. Mianowicie już przy pierwszym kontakcie z obuwiem możemy przekonać się o niewielkiej wadzę butów, są bardzo leciutkie praktycznie nie czuć ich na nogach. Mógłbym pokusić się nawet o stwierdzenie, że idą w kierunku butów minimalistycznych, z którymi miałem pierwszy raz w życiu jaki kolwiek kontakt. Czym tak właściwie jest obuwie minimalistyczne?! Jakie są jego plusy i minusy? Każdy na pewno będzie miał inne zdanie jednak żeby dobrze zrozumieć idee obuwia minimalistycznego warto przeczytać kilka zdań czym one tak właściwie są http://polskabiega.sport.pl/polskabiega/1,105612,9695110,Biegamy_naturalnie__buty_minimalistyczne.html

 

Jak to w praktyce wyglądało ?


W testowanym obuwiu podczas jednego miesiąca udało mi się przebiec 270 km więc wydaje mi się, że mogę mieć już jakiś punkt wyjścia w opisywaniu obuwia Skechers GORUN 4. Test był dla mnie czymś nowym, czymś czego jeszcze nie znałem, i na pewno wiele rozjaśniła w sprawie obuwia minimalistycznego ;) 

Co mogę jednak powiedzieć, to to, że buty są bardzo lekkie czasami nawet zapominałem o tym, że mam je na nogach :) Jednak szybko można było sobie o tym przypomnieć gdy stanąłem na jakiś kamień wtedy czar pryskał wtedy najbardziej człowiek tęskni o większej amortyzacji i grubszej podeszwie ;) W butach biegałem w różnych warunkach atmosferycznych, terenie oraz na rożnych dystansach. Buty najlepiej sprawują się w ciepłe dni, są bardzo przewiewne i nie ma mowy o spoconej stopie. Dodatkowo po raz pierwszy spotykam się z tym, żeby dodatkowo do butów była dołożona jeszcze jedna para wkładek, która po paru treningach dostosowuje się do kształtów stopy (ponoć jest to już coraz częściej spotykane ja jeszcze tego nie widziałem). Dodatkowo obuwie super sprawdza się podczas wykonywania ćwiczeń biegowych takich jak podbiegi itp itd.
Czego najbardziej żałuję ?! Że niestety nie są to buty dla mnie bo jestem na nie po prostu zbyt ciężki :( Przy wadzę 78 kg podczas dłuższych treningów można poczuć dyskomfort, zwłaszcza jak do tej pory biegałem wyłącznie w obuwiu o dużej amortyzacji. Jednak obuwie służy mi z powodzeniem podczas schłodzenia (wolny trucht na koniec treningu) pozwala to odpocząć mojej stopie i daje uczucie relaksu stopie.




Podsumowując...

 

* Plusy :
-buty bardzo lekkie i przewiewne, idealnie nadają się na cieplejsze dni bądź dla osób które mają nadmierną potliwość stopy
- są bardzo dynamiczne dzięki przetoczeniu 4mm
- świetny but regeneracyjny po ciężkim treningu, bądź dla osób które lubią biegać boso 
- dodatkowa wkładka dopasowująca się do kształtu stopy
- buty są szersze na śródstopiu dlatego znacznie mniej się obcierają  

*Minusy:
- Buty nie nadają się dla osób początkujących oraz ciężkich zawodników 
- Buty nie nadają się na zimę bądź chłodne jesienne popołudnia 
- Mało stabilna pięta  

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz