środa, 8 lutego 2017

METODA CROSS - TRENINGU Recenzja książki

Broussal-Derval Aurelien "Metoda Cross-Treningu" 

 

To kolejna dobra pozycja wydawnictwa Aha, tym bardziej cieszy mnie, że owa książka miała swoją premierę tydzień temu dokładnie 2 lutego 2017.
Czym che zachęcić nas wydawnictwo do zakupu ?!
Na stronie można znaleźć krótką informację na temat książki jej głównych zalet oraz wyjaśnienie czym tak właściwie jest cross trening, żeby bez sensu nie przepisywać tekstu odsyłam do stronki w celu zapoznania się z opisem http://wydawnictwoaha.pl/metoda-crosstreningu-broussalderval-aurlien,p416110,c
No dobra ale co takiego szczególnego jest w tej książce poza tym, że kipi nowością?!
Powiem szczerze, że jako osoba która kompletnie się na tym nie zna bałem się opisać tą książkę ;/ Wiem, że sporo z osób które akurat teraz to czyta, uczęszcza na treningi i zagieła by mnie podczas rozmowy w każdej kwesti, tak jak na temat biegania mógłbym wejść już w jakąś dyskusję tak w Cross-Treningu poziom zero. Dlatego miałem kilka podejść do książki i mimo, że książka jest do przeczytania w jedno popołudnie przetrawiałem ją przez tydzień. Teraz z chwilą kiedy to piszę uśmiecham się i szepcze sobie pod nosem, że recenzuje ją taki amator jak ja :) Dlaczego bo to książka przede wszystkim dla takich ludzi jak ja (lecz nie tylko o czym dalej napiszę).
Jeśli chodzi o szatę graficzną i układ stron, czyta się ją szybko przyjemnie i przede wszystkim ze zrozumieniem.
Na samym początku dowiadujemy się tak naprawdę jak mamy trenować aby trening był progresywny, autor przeprowadza nas wręcz za rękę po ciężkim i nieznanym terenie w którym sami z pewnością byśmy się pogubili i zniechęcili do dalszej wędrówki, tutaj mamy łagodne i stopniowe przejścia z etapu na etap tak żeby wszystko można spiąć jedna klamra którą jest systematyczność i zaangażowanie bez tego nawet najlepiej zaplanowany trening nie przyniesie efektów.
Kolejnym atutem książki jest spora ilość zdjęć które ukazują nam jakie mięśnie pracują podczas danego ćwiczenia  i jak prawidłowo wykonywać ćwiczenie co dla początkujących jest dość istotne. Tyle w temacie początkujących, ale czy to książka wyłącznie dla osób które chcą zacząć przygodę z cross-treningiem ?! Nic bardziej mylnego dzięki książce poznasz nowe metody treningu ukazane i opisane są ćwiczenia których może nie znałeś (dla mnie są wszystkie nowe ;p). Dzięki tej książce nauczysz się większej efektywności treningowej oraz technik wykonania najważniejszych ćwiczeń ale wydaje mi się, że jedną z ważniejszych zalet to prawdopodobieństwo mniejszej ilość kontuzji (wytłumaczone jest czego unikać, aby obchodziły nas dużym łukiem).
Na końcu książki znaleźć będziemy mogli konkretny plan treningowy aż na 15 tygodni czyli 105 dni treningu rozpisanego krok po kroku w tygodniowych tabelkach :) Warto pokreślić, że plan treningowy nie rzuca nas od razu na głęboką wodę tylko stopniowo przygotowuję do kulminacji intensywności i efektywności.
Czy warto kupić tą książkę? Wydaje mi się, że tak jest świetnie napisanym poradnikiem zwłaszcza dla osób które chciałby by poznać podstawy zanim udadzą się na pierwszy trening na salce. Mało tego osoby które trenują już od jakiegoś czasu mogę znaleźć w niej ciekawe rozwiązania i alternatywy dla wykonywanych ćwiczeń które mogły się po prostu im znudzić. Warto podkreślić, że na chwilę obecna książka jest w promocji więc warto z tego skorzystać.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz